Wie en wanneer bel je in geval van klachten en problemen?

Meld klachten en problemen altijd zo snel mogelijk ter plaatse. Maar wie bel je en wanneer?

(Tekst gaat hieronder verder)

Bij je reisbescheiden ontvang je altijd noodnummers, van de dienstverlener ter plaatse (contactadres en/of receptie en/of contactpersoon) en het noodnummer van ons. Klachten of problemen moet je altijd eerst (telefonisch) melden bij de dienstverlener ter plaatse. Ons eigen noodnummer is voor ernstige noodgevallen bereikbaar. De dienstverleners ter plaatse spreken meestal Engels en soms ook Duits. Bel je en krijg je een voicemail, spreek altijd in en probeer het later nog eens.

Voicemail? Spreek altijd in:

  • telefoonnummer waarop je bereikbaar bent
  • boekingsnummer/reserveringsnummer
  • de klacht of het probleem
  • vraag om hulp / maak je verwachting kenbaar

Hieronder vind je een aantal situaties en mogelijke oplossingen. Kom je er niet uit en is het een noodgeval, bel dan onze nooddienst.

Sleutel

Je kunt de sleutel niet vinden of je kunt niet in het huis

Wat doe je?

Check nogmaals je reisbescheiden, sta je op het juiste adres? Zie je aanwijzingen, zoals een briefje op de deur? Op sommige sleuteladressen wordt buiten openingstijden gebruik gemaakt van een sleutelbox of ligt de sleutel in een voorportaaltje. Voel dus ook altijd of een deur open is.

Lukt dat niet?

Bel dan de dienstverlener ter plaatse (contactadres en/of receptie en/of contactpersoon). Krijg je de voicemail, spreek dan duidelijk je naam, telefoonnummer en reserveringsnummer in en vermeld dat je niet in het huis kunt! Geef het even de tijd, soms is het erg druk en duurt het even voor er gereageerd wordt. Krijg je geen reactie, bel dan het noodnummer van dansk.nl. Dit nummer ontvang je ook bij je reisbescheiden.

Bedlinnen

Je hebt bedlinnen besteld, maar je kunt het niet vinden

Wat doe je?

Normaal gesproken ligt het bedlinnen voor je klaar bij het afhalen van de sleutel op het sleuteladres of bij de receptie. Soms ligt het in het vakantiehuis. Check beide plekken.

Geen oplossing?

Bel dan de dienstverlener ter plaatse (contactadres en/of receptie en/of contactpersoon). Krijg je de voicemail, spreek dan duidelijk je naam, telefoonnummer en reserveringsnummer in en vermeld dat je geen bedlinnen hebt! Geef het even de tijd, soms is het erg druk en duurt het even voor er gereageerd wordt. Krijg je geen reactie, bel dan het noodnummer van dansk.nl. Dit nummer ontvang je ook bij je reisbescheiden.

Let op: je kunt alleen bellen voor bedlinnen als je dit vooraf besteld hebt.

Meterstanden

Je kunt de meters niet vinden om de standen op te nemen

Wat doe je?

De meters zijn soms een beetje verstopt. Zo is er soms een put in de tuin waar de watermeter in zit. En de stroommeter zit vaak aan de buitenkant van het huis.

Vind je de meters niet?

Neem dan op de eerstvolgende werkdag contact op met de dienstverlener ter plaatse (contactadres en/of receptie en/of contactpersoon), het contactadres is vaak ook op zondag geopend.

Schoonmaak

Bij aankomst is de accommodatie niet schoon

Wat doe je?

Je gaat direct naar de dienstverlener ter plaatse (contactadres en/of receptie en/of contactpersoon), of belt er naar toe. Krijg je de voicemail, spreek dan duidelijk je naam, telefoonnummer en reserveringsnummer in en vermeld dat de accommodatie niet schoon is en dat je hulp nodig hebt! Geef het even de tijd, soms is het erg druk en duurt het even voor er gereageerd wordt.

Geen reactie?

Krijg je geen reactie, bel dan het noodnummer van dansk.nl. Dit nummer ontvang je ook bij je reisbescheiden.

Let op: bel alleen met het noodnummer van dansk.nl in zeer ernstige gevallen. Maak altijd foto’s en begin bij voorkeur niet zelf het huis te poetsen. De dienstverlener ter plaatse moet in de gelegenheid gesteld worden hulp te bieden. Meld (binnen 48 uur) ook schoonmaak-klachten die niet acuut verholpen hoeven worden (zoals bijvoorbeeld een oven die niet schoon is) bij de dienstverlener ter plaatse.

Defecten

Je treft defecten in/om het huis aan, bijvoorbeeld kapotte tuinstoelen

Wat doe je?

Meld dit de eerstvolgende (werk)dag bij de dienstverlener ter plaatse (contactadres en/of receptie en/of contactpersoon). Tenzij het defect ernstige schade aan de accommodatie of aan jou of de medereizigers toebrengt en er direct actie moet worden ondernomen. Neem dan direct contact op met de dienstverlener ter plaatse. Krijg je de voicemail, spreek dan duidelijk je naam, telefoonnummer en reserveringsnummer in, vermeld het probleem en vraag om hulp! Geef het even de tijd, soms is het erg druk en duurt het even voor er gereageerd wordt.

Geen reactie? En zeer dringend?

Krijg je geen reactie, bel dan het noodnummer van dansk.nl. Dit nummer ontvang je ook bij je reisbescheiden.

Let op: bel alleen met het noodnummer van dansk.nl in zeer ernstige gevallen. Maak altijd foto’s en geef de dienstverlener ter plaatse de gelegenheid hulp te bieden.

Toilet

Toilet verstopt of problemen met de riolering

Het toilet is verstopt, de septic tank is vol of er zijn problemen met de riolering.

Wat doe je?

Meld dit de eerstvolgende (werk)dag bij de dienstverlener ter plaatse (contactadres en/of receptie en/of contactpersoon). Een sceptic tank kan niet ‘s avonds of ‘s nachts geleegd worden. Ook een verstopt toilet (hoe vervelend ook) kan niet ‘s avonds of ‘s nachts verholpen worden. Daarvoor kan pas ‘s morgens weer een afspraak gemaakt worden. Dreigt er ernstige schade aan de accommodatie of vormt het probleem een gevaar voor jouw gezondheid of dat van je medereizigers? Neem dan direct contact op met de dienstverlener ter plaatse. Krijg je de voicemail, spreek dan duidelijk je naam, telefoonnummer en reserveringsnummer in, vermeld het probleem en vraag om hulp! Geef het even de tijd, soms is het erg druk en duurt het even voor er gereageerd wordt. Als het erg laat is kan het zijn dat er pas de volgende ochtend gereageerd wordt.

Geen reactie? En zeer dringend?

Krijg je geen reactie, bel dan het noodnummer van dansk.nl. Dit nummer ontvang je ook bij je reisbescheiden.

Let op: bel alleen met het noodnummer van dansk.nl in zeer ernstige gevallen.

Stroomstoring

De stroom is uitgevallen

Wat doe je?

Check of de stoppen zijn gesprongen en vervang ze (of zet de schakelaars om). Hebben de buren ook geen stroom? Dan betreft het een algehele stroomstoring (dat komt, net als in Nederland in Denemarken overigens niet vaak voor). Is het probleem alleen in jouw accommodatie, meld dit dan direct bij de dienstverlener ter plaatse (contactadres en/of receptie en/of contactpersoon). Krijg je de voicemail, spreek dan duidelijk je naam, telefoonnummer en reserveringsnummer in, vermeld het probleem en vraag om hulp! Geef het even de tijd, soms is het erg druk en duurt het even voor er gereageerd wordt. Als het erg laat is kan het zijn dat er pas de volgende ochtend gereageerd wordt.

Overige problemen

Er is een ander probleem

Wat doe je?

Is de dienstverlener ter plaatse (contactadres en/of receptie en/of contactpersoon) niet meer bereikbaar en kan het probleem (met wat creativiteit) wachten tot de volgende dag? Graag. Maar spreek dan wel vast de voicemail (van de dienstverlener ter plaatse) in en vermeld duidelijk je naam, telefoonnummer en reserveringsnummer in, vermeld het probleem en vraag om hulp!

Kan het probleem niet wachten?

Probeer de dienstverlener ter plaatse te bereiken, lukt dit niet, bel dan het noodnummer van dansk.nl. Dit nummer ontvang je ook bij je reisbescheiden.

Let op: bel alleen met het noodnummer van dansk.nl in zeer ernstige gevallen.

Arts / ambulance / brandweer (Falck) / politie

Je hebt een arts, ambulance, de brandweer of de politie nodig

Wat doe je?

Bel in ernstige gevallen direct 112. Daar word je, net als in Nederland en België doorverwezen naar de betreffende hulpdienst. Het nummer voor de spoedeisende hulp (als je daar zelf naar toe kunt, bijvoorbeeld bij een gebroken arm) is 1813. Je kunt deze nummers bellen met je mobiele telefoon zonder een landnummer te gebruiken.

Zoeken