Veelgestelde vragen SGR en Corona-voucher

Op deze pagina vindt u meer informatie rondom de Corona-voucher. Wij hebben de veelgestelde vragen verzameld en hier geplaatst.

Wat is een Corona-voucher (SGR)?

U heeft bij Dansk.nl een reservering gemaakt. Naar aanleiding van de uitzonderlijke situatie die is ontstaan als gevolg van het coronavirus (COVID-19) is uw reservering geannuleerd en heeft u een ‘Corona-voucher’ ontvangen om een nieuwe reservering bij ons te maken.

Tot wanneer is deze voucher geldig?

De SGR garantieregeling van de Corona-voucher geldt maximaal één (1) jaar na uitgiftedatum van de voucher, echter kan de geldigheidsdatum afwijken (zie de geldigheid voucher).

Waar is de waarde van de Corona-voucher (SGR) op gebaseerd? 

De reissom van het vakantieverblijf en wanneer van toepassing; toegangskaarten, borgsom, bedlinnen, eindschoonmaak, toeslag huisdier en veertickets, zoals voldaan aan Dansk.nl. De waarde van de Corona-voucher kan niet meer zijn dan het (aan)betaalde bedrag van de originele reservering en is exclusief calamiteitenfonds en wijzigingskosten, “boekingskosten”.

Wat gebeurt er met de waarde van de voucher?

Het bedrag van de voucher geldt als aanbetaling voor een nieuwe reservering en geldt voor de accommodatie en eventuele extra’s.

Hoe zit het met de (bestelde en inmiddels betaalde) toegangskaarten/overtochten? 

Deze kosten vallen onder de waarde van de Corona-voucher. De toegangskaarten en veertickets zijn nu ongeldig.

Wat gebeurt er als de SGR deelnemer failliet gaat voordat ik mijn voucher heb kunnen inwisselen?

SGR betaalt de waarde van de voucher aan u terug. U heeft dan de Corona-voucher nodig. Ook dient u dan de reserveringsbevestiging en factuur van de geannuleerde reservering inclusief betalingsbewijs (conform de SGR garantieregeling) toe te voegen.

Hoe zit het met een nieuw vakantieverblijf? 

Naast de Corona-voucher die u van ons ontvangt of heeft ontvangen zal u nog een email van ons ontvangen met linkjes naar het aanbod dat specifiek voor u geldt. U kunt kiezen uit een vakantieverblijf bij dezelfde leverancier/locatie als wat u voorheen heeft geboekt op www.dansk.nl. Een reservering is altijd o.b.v. beschikbaarheid. 

Mocht u er niet uitkomen, dan helpen onze specialisten graag met het uitzoeken en reserveren van een nieuw vakantieverblijf.

Hoe wordt de waarde van de voucher in de nieuwe reservering verwerkt? 

Als u via de link die u per e-mail ontvangt een nieuw vakantieverblijf reserveert, ziet u tijdens het reserveren in de kassabon dat de voucher automatisch in mindering is gebracht. U hoeft hiervoor niets te doen als u via de link in de e-mail die u ontvangt een reservering maakt.

Waar kan ik verdere actuele informatie rondom het coronavirus in Nederland en Denemarken vinden?

Voor de meest actuele informatie adviseren wij u de volgende websites te raadplegen: Buitenlandse Zaken, ANVR en Deense Sundhedsstyrelsen.

Hoe zit het met boekingskosten?

Boekingskosten zijn niet inbegrepen in de reisvoucher. Als u met de ontvangen reisvoucher een nieuwe reservering wilt maken, is uw eerste reservering reeds geannuleerd en boekt u opnieuw een nieuw vakantie-verblijf waarvoor ook nieuwe boekingskosten gelden en worden berekend.

Kan Dansk.nl gebruik maken van de voucher in plaats van restitutie?

De ANVR heeft besloten dat het voor de reisorganisaties niet te doen is om reissommen contant terug te betalen. Daarom is er een corona-voucher ontwikkeld door branchevereniging ANVR. De voucher wordt – gelet op de uitzonderlijke situatie waarin we verkeren – gezien als een passende oplossing: dit wordt erkend door zowel de Europese Commissie als het Ministerie van Economische Zaken. Deze erkenning geldt nog steeds, ook na de uitspraak van de Europese Commissie op woensdag 13 mei. ANVR geeft in een open brief aan dat er niks is veranderd voor de reisvouchers en roept ook nadrukkelijk op de voucher te accepteren. 

Voorwaarden Dansk.nl Corona-voucher (SGR)

U heeft bij Dansk.nl een reservering gemaakt. Naar aanleiding van de uitzonderlijke situatie die is ontstaan als gevolg van het coronavirus (COVID-19) is uw reservering geannuleerd en heeft u een ‘Corona-voucher’ ontvangen.

Op de voucher zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

  1. U heeft van Dansk.nl / DFB Reizen B.V., gevestigd aan de Hoofdweg 99, 9681 AC in Midwolda, KvK-nummer 53121007 (hierna: ‘Dansk.nl’) een voucher ontvangen omdat uw reservering is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus (COVID-19).
  2. Onderstaande informatie staat specifiek op uw voucher vermeld:
    – De naam ‘Corona-voucher’;
    – De uitgiftedatum van de Corona-voucher;
    – De geldigheidsduur van de Corona-voucher;
    – De uiterlijke aankomstdatum nieuwe boeking;
    – De waarde van de Corona-voucher;
    – De mededeling dat de garantieregeling van de SGR van toepassing is.
  3. Alleen door Dansk.nl uitgegeven Corona-vouchers met de bovenstaande informatie zijn geldig.
  4. De SGR garantieregeling van de Corona-voucher geldt maximaal één (1) jaar na uitgiftedatum van de voucher, echter kan de geldigheidsdatum afwijken (zie de geldigheid voucher).
  5. De Corona-voucher kan worden ingewisseld voor een vakantieverblijf bij dezelfde leverancier/locatie (vakantiehuis, vakantiepark, hotel, camping) als bij uw originele reservering, welke wordt aangeboden door Dansk.nl via de website www.dansk.nl.
  6. a. Dekking SGR: Dansk.nl is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Naar aanleiding van de uitzonderlijke situatie die is ontstaan als gevolg van het Coronavirus is door de SGR besloten dat de ‘Corona-voucher’ onder de dekking van de SGR valt. Dit betekent dat in het geval een reisorganisatie bijvoorbeeld failliet gaat en u nog een ongebruikte Corona-voucher heeft, dit wordt vergoed door de SGR. De specifieke voorwaarden om aanspraak te maken op deze regeling kunt u nalezen op www.sgr.nl. Hiermee blijft u de zekerheid houden dat uw reeds (aan)betaalde reissom veilig is gesteld.
    b. Aanspraken die voortvloeien uit een geannuleerde reservering anders dan een voucher vallen niet onder de garantieregeling van SGR. Immers is de garantieregeling komen te vervallen doordat de oorspronkelijke reisovereenkomst is ontbonden door annulering.
  7. Indien u als klant bij financieel onvermogen van de bij SGR aangesloten organisator aanspraak maakt op de garantie op een Corona-voucher, dient ook de oorspronkelijke (geannuleerde) reisovereenkomst overlegd te worden en betalingsbewijs, een en ander conform de garantieregeling van SGR.
  8. Nadat u uw Corona-voucher heeft ingewisseld en een nieuwe reservering heeft gemaakt, zijn op de nieuwe reservering de reguliere Dansk.nl Algemene voorwaarden, ANVR Reizigersvoorwaarden en voorwaarden van de vakantieverblijf leverancier van toepassing. Hiermee gaat u akkoord bij het maken van de nieuwe reservering.
  9. Als u extra’s (toegangskaarten, borgsom, bedlinnen, eindschoonmaak, toeslag huisdier en veertickets) heeft geboekt bij uw originele reservering, dan zijn deze aan de waarde van de reissom toegevoegd en kunt u deze wederom toevoegen aan uw nieuwe reservering.
  10. De waarde van de Corona-voucher kan niet meer zijn dan het (aan)betaalde bedrag van de originele reservering.
  11. Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.
Zoeken