Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden DFB Reizen BV, gevestigd te Midwolda aan de Hoofdweg 99. Ingeschreven in het handelsregister Groningen (KvK) onder nummer: 53121007. BTW nummer: NL 85 07 55 542 B 01. Dansk Feriehus Bookingburo, Dansk, danks.nl en dfb.nl zijn geregistreerde handelsnamen van DFB Reizen BV.

Naar de Algemene Voorwaarden van DFB Reizen BV

(Tekst gaat hieronder verder)

ANVR-Reizigersvoorwaarden

DFB Reizen BV is aangesloten bij de ANVRDFB Reizen BV (KvK 53121007) is aangesloten bij de ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder de ANVR-Reizigersvoorwaarden (Reis- en/of Boekingsvoorwaarden en/of Gekoppeld Reisarrangement-voorwaarden) die van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Klik hier voor het lezen en opslaan van de ANVR-Reizigersvoorwaarden en overige belangrijke informatie.

Op het boekingsformulier moet je aanvinken dat je kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de ANVR-Reizigervoorwaarden (Reis- en/of Boekingsvoorwaarden en/of Gekoppeld Reisarrangement-voorwaarden) en overige ANVR-informatie.

In veel gevallen zullen de ANVR-Boekingvoorwaarden van toepassing zijn. Echter wordt bij boeking altijd aangegeven welke ANVR-voorwaarden van toepassing zijn op jouw boeking. Informatie over deze voorwaarden ontvang je nogmaals in een PDF document bij de boekingsbevestiging en/of factuur.

Aanvullende voorwaarden DFB Reizen BV / dansk.nl

De navolgende bepalingen zijn door DFB Reizen BV (hierna te noemen DFB / dansk.nl) zelf vastgesteld. Hierover heeft wat betreft de inhoud van deze artikelen geen overleg plaatsgevonden tussen ANVR en Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg van de Sociaal-Economische Raad. Behoudens de in de voorwaarden zelf toegestane afwijkingen kunnen deze eigen bepalingen geen afbreuk doen aan de ANVR-Reizigersvoorwaarden en zijn uitsluitend bedoeld als aanvulling op de ANVR-voorwaarden daar waar dat vermeld staat in de ANVR-voorwaarden zelf en/of om de positie van de reiziger verder te versterken.

Annulering onder ANVR-Reisvoorwaarden

In geval van annulering gelden de annuleringsvoorwaarden uit de ANVR-Reisvoorwaarden (artikel 9), verhoogd met € 20 administratiekosten.

In geval van annulering van een (particulier) vakantiehuis aangeboden via Dansk.nl gelden de annuleringsvoorwaarden van de betreffende leverancier, verhoogd met € 20 administratiekosten.

Annulering onder ANVR-Boekingsvoorwaarden

In geval van annulering van vakantieparken, hotels, rondreizen of accommodaties op campings gelden onderstaande annuleringsvoorwaarden, verhoogd met € 20 administratiekosten.

  • Bij annulering tot de 42e kalenderdag (exclusief) vóór de aankomstdag: de aanbetaling, maar niet meer dan 35% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf de 42e kalenderdag (inclusief) tot de 28e kalenderdag vóór de dag van aankomst: 35% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf de 28e kalenderdag (inclusief) tot de 21e kalenderdag vóór de dag van aankomst: 40% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf de 21e kalenderdag (inclusief) tot de 14e kalenderdag vóór de dag van aankomst: 50% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf de 14e kalenderdag (inclusief) tot de 5e kalenderdag vóór de dag van aankomst: 75% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de dag van aankomst: 90% van de reissom;
  • Bij annulering op de dag van aankomst of later: de volle reissom.

Onder reissom wordt in dit kader verstaan de door of namens de organisator gepubliceerde prijs, exclusief reserveringskosten, verzekeringspremies en bijdrage Calamiteitenfonds.

In geval van annulering van een (particulier) vakantiehuis aangeboden via Dansk.nl gelden de annuleringsvoorwaarden van de betreffende leverancier, verhoogd met € 20 administratiekosten.

Bij annulering van een vliegarrangement of losse vliegtickets wordt de volledige reissom in rekening gebracht.

Wijziging

Indien er, op jouw verzoek, na reservering een wijziging in de reservering plaatsvindt, worden € 20 wijzigingskosten in rekening gebracht. De wijzigingskosten worden verhoogd met de kosten doorberekend door derden (o.a. de accommodatieverschaffer ter plaatse). Tevens zullen eventuele wijzigingen in de reissom als gevolg van de wijziging worden doorberekend.

Herroeping / definitieve boeking

Alle boekingen gemaakt via DFB / dansk.nl gelden als definitieve boeking, ook wanneer het een aanvraagboeking betreft (zie ook Boeking op aanvraag). Het herroepingsrecht is op boekingen niet van toepassing.

Boeking op aanvraag

Wanneer je een boeking op aanvraag maakt, gaan wij de beschikbaarheid voor je na. Je ontvangt binnen 3 werkdagen (meestal eerder) bericht over de status van je boeking. De aanvraagboeking is bindend, zodra de boeking akkoord is, is het een definitieve boeking en kan je niet meer kosteloos annuleren of wijzigen. Zodra de boeking akkoord is, ontvang je een bevestiging per e-mail. De (aan)betaling is pas nodig zodra de aanvraagboeking akkoord en dus definitief is. Wanneer je kort voor vertrek boekt, wordt de aanvraagboeking met voorrang behandeld.

Klachten

Een klacht met betrekking tot de gereserveerde accommodatie dient direct na constatering te worden gemeld, zodat naar een oplossing kan worden gezocht. Daarvoor moet jij je – in deze volgorde – melden bij:

  1. De betrokken dienstverlener ter plaatse (het contactadres en/of de receptie ter plaatse en/of contactpersoon ter plaatse).
  2. DFB / dansk.nl

Je ontvangt altijd een adres én telefoonnummer van de betrokken dienstverlener (het contactadres en/of de receptie ter plaatse en/of contactpersoon) ter plaatse. Zij zijn eerste aanspreekpunt in geval van een klacht. Bel je met de dienstverlener ter plaatse (het contactadres en/of de receptie ter plaatse en/of contactpersoon), maar bereik je ze niet, spreek dan altijd de voicemail in en vermeld duidelijk je klacht, je reserveringsnummer én het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent.

Wie bel je en wanneer?

Klik hier voor een overzicht. Wanneer de klacht ter plaatse niet naar tevredenheid kan worden/wordt opgelost, neem je tijdens je verblijf telefonisch contact op met DFB / dansk.nl. Naast het noodnummer van dienstverlener ter plaatse ontvang je voor ernstige noodgevallen ook een noodnummer van DFB / dansk.nl. De noodnummers ontvang je bij je reisbescheiden.
Voldoe je niet aan de meldingsplicht en/of heb je de dienstverlener ter plaatse niet de kans gegeven een oplossing te bieden, dan kan jouw eventuele recht op een schadevergoeding (geheel of gedeeltelijk) komen te vervallen.

Noodnummer en ernstige noodgevallen

Bij je reisbescheiden ontvang je altijd de gegevens van de betrokken dienstverlener (het contactadres en/of de receptie ter plaatse en/of contactpersoon) ter plaatse. In geval van problemen wend je je eerst tot deze dienstverlener. Voor ernstige noodgevallen ontvang je ook een noodnummer van ons (DFB / dansk.nl). Dit noodnummer is buiten kantooruren bereikbaar. Wie bel je en wanneer? Klik hier voor een overzicht.

Boeking, betaling en reisbescheiden

Een overeenkomst met DFB / dansk.nl door reservering via deze website komt online tot stand wanneer je akkoord bent gegaan met de voorwaarden en wanneer je de boekingsgegevens definitief hebt gemaakt en wanneer je op jouw scherm een melding krijgt dat de reservering is gemaakt of de reserveringsaanvraag in behandeling is genomen. De boeking is dan een definitieve boeking (zie ook Herroeping/definitieve boeking en Boeking op aanvraag).

Je ontvangt direct een reserveringsbevestiging of een bevestiging van de boeking op aanvraag per e-mail op het door jou aangegeven e-mailadres. De elektronische bevestiging wordt geacht je te hebben bereikt wanneer je er kennis van hebt kunnen nemen, dan wel wanneer je redelijkerwijze geacht kan worden er kennis van te hebben kunnen nemen.

Daarna ontvang je van ons per e-mail de factuur en per post ontvang je een informatiemapje met informatie over de bestemming en LEGO tegoedbon (indien van toepassing).

Bij reservering binnen één week voor vertrek kunnen we geen informatiemapje per post toesturen en ontvang je alleen de hoogstnoodzakelijke reisbescheiden. Ook tegoedbonnen (zoals de LEGO tegoedbon) kunnen we dan niet meer toezenden.

Op de factuur staan de betalingstermijnen vermeld. De aanbetaling (of eerste betaling) is 25% van de reissom en dient per omgaande te worden voldaan. De 2e betaling (restbetaling) dient uiterlijk 40 dagen voor vertrek te worden voldaan. Je vindt de vervaldata voor de betalingen op de factuur en op de kassabon bij het maken van de boeking. Indien de reservering binnen 40 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan dient het volledige factuurbedrag ineens te worden voldaan. In de e-mail, waarin de factuur gestuurd wordt, vind je de betaallink(s). Via deze link(s) kan je de betaling voldoen. Wij accepteren geen creditcards.

Na ontvangst van je betaling ontvang je de overige reisbescheiden per e-mail, zoals vouchers, veertickets en toegangskaarten voor attracties.

Boekingskosten

Wij brengen slechts € 10 boekingskosten (voorheen administratiekosten) in rekening per reservering. Bij meerdere reserveringen in aaneengesloten periode berekenen wij slechts één keer € 10 boekingskosten. Indien de reservering binnen 21 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan worden € 20 boekingskosten in rekening gebracht. De Deense Landal-vakantieparken vormen een uitzondering, daarvoor worden altijd en bij elke reservering € 27,50 boekingskosten in rekening gebracht (ook bij 2 aaneengesloten reserveringen).

Werkdagen / openingstijden

Wij zijn van maandag t/m vrijdag geopend van 09.30 tot 17.00 uur (m.u.v. feestdagen).

Paspoorten, visa en gezondheid

Voor een bezoek aan Denemarken heb je, wanneer je de Nederlandse nationaliteit bezit, een geldig paspoort of ID-kaart nodig. Een visum is niet nodig wanneer je in het bezit bent van de Nederlandse nationaliteit. Controleer tijdig of de eerder verkregen informatie correct is. Voor Denemarken gelden over het algemeen geen speciale adviezen en voorschriften op het gebied van gezondheid. Je bent echter zelf verantwoordelijk om medische informatie in te winnen bij een vaccinatiepoli, tropeninstituut, GGD of huisarts. Baseer je dus niet alleen op de informatie op onze website(s).

Midwolda, 15 januari 2019


Stichting Garantiefonds Reisgelden

DFB Reizen BV is aangesloten bij de SGR

DFB Reizen BV (KvK 53121007) is aangesloten bij SGR. Je kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze website gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis. Meer over SGR vind je hier.


Calamiteitenfonds

DFB Reizen BV is aangesloten bij het CalamiteitenfondsDFB Reizen BV (KvK 53121007) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat je als reiziger die deelneemt aan een reis waarop de garantie van toepassing is:

  • (een deel van) de reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
  • de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij je vervroegd moeten repatriëren.

Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. Je kunt de voorwaarden vinden op www.calamiteitenfonds.nl/garantieregeling/. Meer over het Calamiteitenfonds vind je hier.


Better holidays

Bij het samenstellen van onze reizen houden we rekening met mensen, milieu, natuur en cultuur, zodat de vakantie niet alleen voor jou bijzonder is, maar ook komende generaties kunnen genieten van aantrekkelijke bestemmingen.

Of het nu gaat om vakanties waarbij je geniet van ongerepte natuur, de lokale cultuur beleeft, nieuwe mensen ontmoet of een heerlijk lokaal gerecht proeft; samen werken we aan vakanties die zorgen voor betere plekken en mooiere ervaringen. En daarmee leveren we een belangrijke bijdrage aan de duurzame ontwikkelingen op de bestemmingen. Voor jou als reiziger, maar ook voor de mensen die op de vakantiebestemmingen wonen. Lees meer over ons duurzaamheidsbeleid en CO2 compensatie.


Bestrijding kindersekstoerisme

Wij steunen actief de ANVR en ECPAT/Defence for Children in de bestrijding van kindersekstoerisme in vakantielanden. Wij nodigen jou uit met ons alert te zijn en vermoedens van seksueel misbruik van kinderen te melden op www.meldkindersekstoerisme.nl.

Lees ook

Zoeken